HomeGemeente Horst aan de Maas logo

Nieuws van de gemeente

• Toddezèk uit Grubbenvorst ontvangen erepenning

Burgemeester Palmen reikte vrijdag 18 mei de erepenning uit aan De Toddezèk uit Grubbenvorst. Dit gebeurde tijdens hun afscheidsconcert. Zij ontvangen de erepenning voor hun bijdrage aan de samenleving.

• Positief financieel resultaat in 2023, volop werk in uitvoering

Gemeente Horst aan de Maas sluit 2023 met een financieel positief resultaat af. Er is een netto jaarrekeningresultaat van € 7,3 miljoen over het afgelopen jaar, op een begroting van bijna € 160 miljoen.

• Basisschool de Driehoek en Basisschool de Krullevaar strijden om elektronisch afval

Basisschool de Driehoek in Griendtsveen en Basisschool de Krullevaar in Sevenum doen van 27 mei tot en met 20 juni mee met de E-waste Race. De deelnemende teams gaan vier weken lang de strijd aan met elektronisch afval (ook wel e-waste genoemd). De kinderen zamelen klein elektronisch afval in zodat het hergebruikt of gerecycled wordt. Zo leveren ze een bijdrage aan de circulaire economie.

Elektrische apparaten