Samen werken aan gezond leven

GGD Hollands Noorden bewaakt, beschermt en bevordert de gezondheid en veiligheid van inwoners van Noord-Holland-Noord. Dit doen wij voor de gemeenten in de regio, maar vooral in samenwerking met hen en andere ketenpartners. Want samen bereiken we het meest.

Mensen wandelend in herfstig park.

• Symptomen van mazelen

Tussen de 7 en 14 dagen na het oplopen van de infectie kun je last krijgen van klachten als hoesten, verhoging en ontstoken ogen. Daarna volgt vaak koorts tot boven de 39 graden. 30 procent krijgt witte vlekjes in de mond. Daarna krijgen patiënten huiduitslag in het gezicht. Dit breidt zich in een paar dagen uit over het hele lichaam.

• Tuberculose-themapakket

Wil je als onderdeel van een thema op school meer vertellen over TBC? Bestel het TBC-spreekbeurtpakket. Voor leerlingen die een spreukbeurt over tuberculose willen houden of leraren, die meer willen vertellen over deze ziekte., die nog altijd ook in Nederland voorkomt

• Weerbaarheidstraining voor kinderen

Niet alleen voor ouders, ook voor kinderen in verschillende leeftijden hebben we cursussen. Zoals weerbaarheidstrainingen, om beter om te gaan met stress of groepsdruk. Of hulp als je als ouders uit elkaar gaat.